thanks for the click..

Tuesday, July 21, 2009

malas punya pasal...

Pada suatu masa dahulu, ada sebuah kampung di mana semua rakyatnya amat Rajin belaka.
Tidak ada yang malas. Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari mencari seorang yang MALAS. Semasa perhimpunan itu, tampil seorang lelaki lantas mengaku..."Sayalah orang yg paling malas sekali dalam kampung ini."
Raja pun bertanya, " Kalau begitu beritau beta apa tahap kemalasan kamu?"
Lelaki itupun menjawab, "Kalau saya nak makan kena ada orang yang tolong menyuap saya. Haa... macam tu lah teruknya kemalasan saya, tuanku"
Tiba2 ada seorang lelaki lagi lalu berkata, " Saya lagi malas dari dia, tuanku!"
Raja pun bertanya kepadanya, " Sampai mana pulak tahap malas kamu tu"
Jawab lelaki itu, " Kalau saya makan pun, kena ada orang yg tolong kunyahkan"
Raja geleng kepala, " ish..ish..ish..teruk betul tahap kemalasan kamu ni, ya. Ini dah kira tahap maksimum nie. Jadi kamulah orang yang pa..."
Belum sempat raja mengumumkan lelaki tersebutlah yang paling malas dalam kampung tersebut, tiba2 ada seorang lelaki kurus sambil berkata dengan suara yg lemah sekali.
"Bukan dia...tapi saya lah yg paling malas sekali, tuanku..."
Rajapun bertanya, "bagaimana tahap kemalasan kamu?"
Jawab lelaki kurus itu dengan suara yg lembik, "ish nak cerita pun malas..."


***cite nie aku copy dari mastika keluaran ogos..hehehe.. enjoy ya...^_^ jgn malas2...

8 comments:

PurPlez said...

xmo mls2
nt kije sume xjln
huu
org pun xsuke
hehe (padahal diri sendri slalu je mls2)
p/s: owh~ jauhkn la diri kami ini dari sifat2 malas. amin~.

:: puteri_katak :: said...

hahaha...
agak2 r...
2 bkn tahap malas dah tue... :P

SasHa Lee said...

uit ketawa aku baca cite nie...hehe..

**ko pun jg malas2 baca enty aden..wlpn tak besh..

**haha:P

Nad. said...

haha :DD

Anak Gemilang said...

incik.
jgn mls2 wat report. hahahaa

Monkey D Luffy said...

haha

<< s| tED| >> said...

dah baca.. tp tetap lawak..

rebel_heart said...

LOL!!! Thank you for sharing =D =D