thanks for the click..

Sunday, July 12, 2009

Influenza A? Selsema babi?? H1N1??? Swine Flu????


apa pun nama diberi ia tetap merujuk pada benda yg sama iaitu

sejenis penyakit yg berbahaya

yg boleh meragut nyawa jika tidak dirawat secepat mungkin..


entah kenapa penyakit nie leh merebak sampai dalam negara nie

bilangan terkini 671 kes dalam negara..tp alhamdulillah 560 dah sembuh

kekadang tu terpikir gak la kan

dorang yg membawa penyakit nie tak tgk tb ker..tak dengar radio ker??

pelik2..dah la tersebar berita kat surat khabar pun dorang tak tau lagi ker..

teringat lak pasal bird flu yg kene pada negara kitew pada masa dulu tu..


cian sume family burung dilupuskan..

abis ayam, itik, angsa..sume la yg berkaitan ngan family burung nie dilupuskan..

tapikan napew lak flu yg nie para "haiwan" nie tak dilupuskan??

malah ade nak buka satu tempat sembelihan dia kat satu tempat tu..

mesra alam lagi tu..

pic takde kaitan..hehehe..

padahal kat negara laknatullah(israel) tu pun ada undang2 terhadap pengharaman membela

haiwan nie kecuali untuk dijadikan bahan kajian..

negara kita yg dikatakan negara Islam nie takkan tak leh nak wat undang2 cam tu kan??

kekadang tu terperasan la juga kan.. cam ada kaitan plak ngan cite cicakman..

penyakit nie adalah konspirasi prof klon..


direka penyakit ini untuk menjual antidotnya untuk meraih kemewahan..

atas kesusahan orang lain..

sape la nak jadi cicakman nie yek..


8 comments:

Anak Gemilang said...

yesh......... dpt kumen dh. ekekek..

Night Crawler said...

loh itu plak yg dikomennye...

Anak Gemilang said...

dah tu.. nk komen sal prof klon tu ke?hehe..

Night Crawler said...

boleh gak..hahaha..

AYEEN ROSLAN said...

babi x de kena mengena ngan selsema bahbi.name je gempak.sian babi itu

Night Crawler said...

oo ye ker...cam virus tu dr sana jer...

AYEEN ROSLAN said...

xde dik.istilah je tu.jgn paranoid cam hakak ni.bend ni doc yg bagitau.

Night Crawler said...

ooo.. napew tak panggil jer selsema manusia..cian haiwan hidung penyek tu..kes susu punya lembu sapi dapat nama nie...dorang tak nak wat permohonan royalty ker...heheheh